Slap af med yoga


Styrk dine knogler med yoga som din krop ville elske .
Selv dine børn kan være med .

Ny energi med yoga: Få det store specialtillæg

Både yoga-entusiaster og videnskaben er enige i, at yoga gør dig både smidigere, stærkere og sundere. I vores store yoga-specialtillæg kan du blandt andet dykke nærmere ned i, hvordan du vælger de rigtige øvelser og får tid til træningen i hverdagen

Her kan du se hvordan disse øvelser på denne lille film her .. SE HER

Du bliver stærkere, smidigere og sundere af at dyrke yoga. Punktum

Yoga afstresser både fysisk og mentalt. Det har udøvere af træningsformen erfaret gennem tusinder af år, og den moderne videnskab er enig. De rolige og kontrollerede styrke-, stræk- og vejrtrækningsøvelser har en beviselig gavnlig effekt på dine organer, muskler, led, sener, nerver, dit kredsløb og dit sind. Men yoga er ikke kun sundt for kroppen – også hjernen har godt af en god omgang afstresning.

Er din hverdag præget af travlhed og manglende overskud? Det er én af de mange ting, som yoga kan hjælpe dig med. I tillægget kan du blandt andet læse Sofies personlige fortælling om en travl hverdag, og se eksperternes guide til en mere afstressende hverdag.Derudover har videnskaben sat yoga under luppen, og vi guider dig igennem de mange beviselige fordele ved at træne på yogamåtten

Alt tilbehør til din nye hobby til yoga kan købes via dette links ..LÆS HER

Yoga giver dig en stærk krop
Har du endnu ikke afprøvet yogamåtten, fordi du tænker, at yogaen ikke kan gøre dig fysisk stærk, vil det måske lokke dig at vide, at yoga kan være lige så krævende som f.eks. crossfit. Yoga handler nemlig også om at træne styrke og smidighed,
– Yoga indeholder meget coretræning for mave og ryg og træner både de små og store muskler. Dine coremuskler er på mange måder centeret for din power, og derfor handler det om at holde dem stærke. Når du f.eks. laver solhilsnen, som mange jo kender, kommer du også hele kroppen igennem. Derudover træner du din smidighed, når du f.eks. holder dine stræk i lang tid og bruger åndedrættet til at fortælle musklen, at den skal slappe af.

Flad mave og nogle kilo af vægten kan yogaen også bruges til at opnå det
– Yogaen er en metode til at skabe balance og fordele vægt. Med dette værktøj kan du klare mere, end du ellers ville have kunnet. Og går du efter faste lår eller flad mave, ja, så har yogaen også redskaberne til at opnå det, selv om det også bare kan være en sidegevinst mere end målet i sig selv, siger Kira Løve. Hun tilføjer, at yogaen også kan åbne for en anden vej til vægttab, hvis du ønsker det.
– Du træner nemlig din evne til at mærke, hvordan du har det. Dermed bliver det også nemmere for dig at finde ud af, om det virkelig handler om sult, når du putter noget i munden, eller om lysten til at spise i højere grad dækker et andet behov. Herefter handler det om at afstresse krop og sind, så der kan skabes et godt udgangspunkt for at tabe sig.
Ifølge Kira Løve er det lettere at opnå et vægttab, når du er afstresset, og til det har yogaen nogle fantastiske redskaber. Det stærkeste værktøj er en kombination af yogastillinger, åndedrætsøvelser, meditation og afspænding.
– Det er også oplagt at arbejde med yogateknikker, som f.eks. påvirker skjoldbruskkirtlen og dermed stofskiftet. Du kan bl.a. lave øvelser, der øger forbrændingen og kroppens naturlige udskillelse af affaldsstoffer

Mærk dig selv
Det er ikke kun kroppen, du kan hjælpe til at detoxe med yoga. Sindet og tankerne bliver også renset, når du dyrker yoga – hvis du ønsker det, siger de to yogaeksperter.
– Yogaen kan styrke din evne til at være fokuseret i længere tid, og det kan give dig større overskud. For når du er fokuseret, bruger hjernen ikke energi på alt det, som ikke er relevant i det givne øjeblik. Det er ligesom en computer. Hvis der kører mange programmer i baggrunden, kører computeren langsommere, men hvis du lukker for dem, vil computeren køre hurtigere og mere effektivt, forklarer Kira Løve og tilføjer, at de bedste teknikker til at blive mere fokuseret er åndedrætsøvelser og meditation, da disse i endnu højere grad end yogastillingerne styrker det mentale fokus.
– Når du arbejder med åndedrættet i øvelser, får du adgang til ekstra ressourcer. Du kan gennem yogaen blive mentalt bedre rustet til livets udfordringer. I yoga lægger du et vist pres på dig selv og befinder dig indimellem i stillinger, som kan være intense, nogle vil endda sige ubehagelige – imens du forsøger at trække vejret roligt ind i dem. På den måde kan du lære at trække vejret roligt i intense situationer også udenfor yogamåtten

Så du kan allerede starte i dag lave din yoga……..Det er jo FANTASTISK ….Du kan lavede det sammen med din familie evt. Styrk jeres velværd …

Knus Pernille

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *